Skriv indlæg / posts på Google My Business

Så er der nyt fra Google og fra deres Google My Business funktion, og som altid når Google laver noget nyt, så skal man lytte efter og for det meste gøre, hvad de siger.

Google har nu åbnet op for, at man direkte på sin Google My Business profil kan skrive et lille indlæg / post, som bliver eksponeret på sin Google My Business visning efterfølgende.

Opdateret maj 2018:

Nu mulighed for upload/visning af videoer på indlæg/posts.

indlæg/posts man kan lave, som virkelig giver stor mulighed for opmærksomhed og visning / fortælling af ønskede budskaber.

En video giver stor opmærksomhed og derfor bør man, om muligt, bruge denne mulighed og få endnu mere ud af sin Google My Business visning.

Det ser ud til, at Google først nu er ved at udrulle denne funktion og det er derfor ikke alle, der har fået denne mulighed. Vi kan selv kun uploade videoer via Google My Business appen og IKKE via normal Desktop administrations login – men mon ikke dette kommer meget snart.

Se vores lille video om dette:

Lyt til vores Podcast om dette emne:

Opdatering slut!

Det er lavet så smart, at man udover at kan skrive et lille indlæg fra 100 – 300 ord, også kan indsætte et kvadratisk billede og ikke mindst indsætte en Call to Action tekst, der linker til en hjemmeside, blog eller Webshop.

Hvad bruges indlæg / post til i Google My Business?

google_my_businessGoogle siger selv, at dette kan bruges til reklame for events, nye produkter, særtilbud, proklamering af sine topydelser mm.

Vi har selvfølgelig testet dette af og mener, det er en mellemting mellem en lille blogfunktion og en bannerannonce og synes, det er en meget fin og nyttig funktion, hvor man nu allerede i Google My Business søgeresultatet, kan få eksponeret tilbud, reklame for blogindlæg, nye tiltag mm for de besøgende og det er før, de er landet på hjemmesiden eller Webshoppen.

Alle ejere af et Website, har jo selvfølgelig en Google My Business konto (ellers skal den laves NU – Læs mere om hvordan her!) og i statistikken på denne, kan man se, hvor mange visninger, der har været. De fleste vil se, at der faktisk er mange der får denne “visning” eksponeret, og det er til disse, at man kan målrette sine budskaber med sine indlæg / posts på Google My Business.

Call to Action muligheder

Google giver pt. mulighed for at lave 5 forskellige Call to Action tekster i indlæg, hvor man på alle muligheder, kan indsætte et relevant link til sin hjemmeside eller Webshop:

  1. Få flere oplysninger
  2. Reservér
  3. Tilmeld dig
  4. Køb
  5. Udnyt kampagnetilbud

Lave et indlæg til en begivenhed

Man kan meget praktisk også lave sit indlæg til en begivenhed, ved at aktivere denne, når man opretter et indlæg. Ved en begivenhed, skal man vælge en begivenhedstitel, start-, slutdato og tidspunkt.

Denne funktion er selvfølgelig tiltænkt eksponering af events og begivenheder.

google My Business indlæg / posts

Hvordan opretter man et indlæg?

Log in på jeres Google My Business konto:
https://www.google.dk/business/

1. Ud for aktuelle konto, trykker man på den grå cirkel.
2. Tryk på “Betjeningspanel
3. Tryk på “Indlæg” i venstreside og så er man igang.

Her ser man vores første lille indlæg på Google My Business, som er en lille reklame for et blog indlæg vi har skrevet.

Eksempel på Google My Business indlæg

Alt i alt en super spændende nyhed fra Google og bruger man denne rigtig, giver det rigtig god mening og vil bringe værdi til ens Google My Business visning.

Læs mere om dette nye tiltag her:

Fra Google egen blog

Google support side

Fra TechCrunch

Fra BluFeed

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *