Få Google anmeldelser på jeres Google My Business profil

Hvis man på Google søger efter et produkt eller ydelse, så kommer der med stor sandsynlighed et søgeresultat op, hvor der typisk er et eller flere Google My Business resultater blandet sammen med Google Ads annoncer og de organiske søgeresultater.

Der er stor forskel på visningen af Google Ads og organiske søgeresultater og det design, som Google My Business resultaterne vises med. Google viser typisk de virksomheder, der ligger inden for en geografisk “omkreds” og der vises, hvor de virksomheder er placeret. Google viser typisk 3 Google My Business resultater, og man kan klikke sig til flere. En ting der virkelig “stikker ud” i disse søgeresultater, er de orange stjerner, som er Google anmeldelser, givet af kunder til de respektive virksomheder.

Google my business søgeresultat

Man kan nemt forestille sig, hvad forskel de anmeldelser (eller mangel på samme) gør, når mulige kunder skal vælge en ny leverandør til et produkt eller en ydelse. Vælges firmaet med gode anmeldelser fremfor dem med dårlige? Vælges firmaet med anmeldelser fremfor dem uden anmeldelser?

I dag har kunder en stor tilbøjelighed til at vælge en leverandør, hvor de kan se, at andre med god succes har “betrådt” samme vej før.

Et andet og ikke mindre væsenligt sted, hvor disse Google anmeldelser fremstår, er på det Google My Business resultat, som vises, når man direkte Googler et firmanavn. Igen med meget tydelig visning af de orange Google anmeldelser:

My Business søgeresultat

Hvordan får man Google anmeldelser?

Der er selvfølgelig kunder, der selv uopfordret går ind og laver anmeldelser af produkter / virksomheder, men i skrivende stund er det nok mere normalt på Trustpilot og især, hvis kunder har fået en “dårlig” oplevelse. Ser man på Trustpilot, så er det på især på mange Webshops, at der efter et køb, på den ene eller anden måde, opfordrer kunder til at lave en anmeldelse. Det kan man gøre på samme måde med Google anmeldelser, da man kan lave et unikt og direkte link, som går til en side, hvor kunder kan skrive sin anmeldelse til netop jeres virksomhed. Dette link kan man præsentere på flere måder overfor kunderne:

  • En mail efter vellykket aflevering af ydelse / opgave – typisk indenfor konsulent opgaver.
  • Tekst + link indsat i en mail efter levering af produkt – f.eks. “Din ordre er afsendt” mail.
  • Sende mail til “gamle” og trofaste kunder og bede dem om en anmeldelse.

Direkte link til Google anmeldelser

Når man skal bede kunder om en Google anmeldelse, så skal det helst være nemt. Derfor har Google lavet mulighed for, at man kan “generere” et direkte link. Vi har her lavet en lille vejledning, for nem og hurtig “fremstilling” af det direkte link:

Gå ind på denne her side: https://developers.google.com/places/place-id
Indtast firmanavn eller adresse og kopier den “Place ID” der genereres på siden i dette her link:

https://search.google.com/local/writereview?placeid=INDSÆT-PLACE-ID-HER

Når kunder trykker på linket, så kommer de direkte ind og kan lave en anmeldelse.

Link med Cubit Medialine “Place ID”:
https://search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJKVN6yB5pUkYRIq-8uJvAp-s

Google Place ID side

En lille vejledningsvideo:

 

Få lavet et “pænt” link til jeres Google anmeldelsesside

Der findes en masse forskellige “URL” shortener / forkorter, men disse er stadig ikke altid lige nemme at huske eller særlig “pæne”. Vi vil foreslå en anden mulighed: lav en 301 viderestilling. Det kan man super nemt på langt de fleste Webhoteller og det giver en mere professionel URL. Vi har selv lavet vores som: http://google.medialine.dk

I vores DNS administration ser det sådan ud:

301 redirect

En nem og hurtig måde, at lave en flot URL, der nemt kan sendes til kunder, indsættes i mails eller hvor man vil opfordrer kunder til at skrive en Google anmeldelse.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *