Tips til Black Friday

Designopgaver udført til Black Friday – status og et par tips!

Vi har i firmaet igen i år haft super travlt i ugerne op til Black Friday. Vi har igen hjulpet mange af vores kunder, med at få diverse designopgaver og programmeringsopgaver klar til denne – for alle Netbutikker – store dag.

Vores arbejde har spændt meget bredt igen i år, med alt fra udformning af små Black Friday badges, banners, nyhedsbrevsdesign, til totalt Black Friday designs til vores kunders Netshops.

Hør vores Podcast om dette emne:

Vi har selvfølgelig oplevet en stigning de sidste år fra vores kunder, som investerer mere tid og flere penge op til denne dag. Det er selvfølgelig ikke uden grund, da denne “begivenhed” for de fleste netbutikker er en kæmpe stor dag målt i omsætning og ordrer.

Hvordan er Black Friday så gået?

De tilbagemeldinger, vi har fået fra vores kunder, er meget positive. Langt de fleste har oplevet en vækst i omsætning og ordrer og flere endda med en meget kraftig vækst i forhold til året før.

Et par gode tips Black Friday

Hvis vi kigger over en bred “kam” og laver en hurtig analyse af, hvad der er gjort af tiltag op til denne dag og i bakspejlet har været med til at dagen er endt med så stor succes, så er det en række af forskelllige tiltag, der har været i spil.

Det helt basale er selvfølgelig, at der skal være nogle gode og synlige tilbud, hvor kunderne kan se og handle til priser, der er lavere end den reelle normale pris.

Op til Black Friday er det en god ide, at man begynder at få gjort opmærksom på sin forretnings tilbud, at få kunderne “tunet” ind på de fordele, de kan opnå ved at besøge netop jeres Netbutik på dagen. Det gøres typisk tydeligt på Netbutikken med badges og banner, hvor budskabet er de fordele kunderne kan opnå. Der er også flere der laver et nedtællingsur, som fortæller kunderne nøjagtig, hvor lang tid der er til dagen.

En anden og meget vigtig ting er en velplanlagt og udført indsats på de sociale medier, man normalt opererer på. Her gøres dette med flotte banner og budskaber, hvor man igen gør sine følgere opmærksom på de fordele, der kan opnås med et besøg Black Friday i netop jeres Netbutik. Flere af vores kunder bruger et værktøj som Buffer, til planlægning og udførelse af sine posts.

Annoncering op til Black Friday

Vi kan helt klart se, at de kunder vi har, med de største vækstrater, alle har brugt penge på annoncering i ugerne op til Black Friday. Det gælder lige fra facebook, Google Ads til udsendelse af løbende nyhedsbreve. Disse tiltag fortsætter på selve dagen, hvor budskabet selvfølgelig er ændret, og der er mere “nedtælling” og nu kun X antal timer tilbage.

Nedtællingsur online på Netbutikken.

En af de programmeringsopgaver, vi har lavet for flere kunder, er et nedtællingsur, hvor kunderne enten før Black Friday kan se, hvor lang tid der er til dagen eller en nedtællingsfunktion der fortæller kunderne, hvor lang tid der er til, at Black Friday er slut.

Lidt billeder med udsnit fra din kunder vi har hjulpet:

Black friday reference

 

Tios til Black Friday

 

Gode råd til Black Friday til Webshops

 

Skriv et svar