Handelsbetingelser Webshop – gratis standard skabelon
Når du skal ansøge NETS / TELLER om Kreditkort / Dankort til din nye Webshop, er det super vigtigt, at din shop indeholder de korrekte handelsbetingelser, som tydeligt er beskrevet på din Webshop.
Handelsbetingelserne er opdateret: Maj, 2024.
Handelsbetingelserne på din nye Webshop er nemlig en af de første ting NETS / TELLER kigger på, når de behandler din ansøgning. Uden de korrekte handelsbetingelser, bliver din nye shop ikke godkendt af NETS / TELLER.
Man kan lige så godt få denne del på plads med det samme.
Vi har i mange år hjulpet mange virksomheder med, at lave ansøgning til NETS / TELLER til deres nye Webshop og har efterhånden fået et fornuftigt kendskab til, hvordan handelsbetingelserne skal udformes, så de bliver godkendt.
Skabelon på handelsbetingelser til Webshop
Nedenstående er et eksempel på en skabelon til handelsbetingelser på en Webshop, og den er til fri afbenyttelse.
Betaling
FIRMANAVN modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.
FIRMANAVN bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.
Levering
FIRMANAVN leverer på alle hverdage, med ordre indgået inden kl. 12.00
NOTE: Her skrives jeres egne leveringsformer og betingelser!
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.
FIRMANAVN vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Ved returnering
Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:
FIRMANAVN
ADRESSEVEJ 4
9999 BYNAVN
Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.
Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Meddelelsen skal gives pr. mail på info@domæne.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her (INDSÆT LINK TIL FORTRYDELSESFORMULAR)
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus, Toldboden 2
8800 Viborg
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/odr
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@domæne.dk
Man skal ifølge forbrugeraftaleloven, have en fortrydelsesformular som kunderne modtager sammen med deres ordre / bestilling. Denne kan enten sendes fysisk med bestillingen eller indsætte i den mail kunden modtager, når de bestiller eller ordren afsendes.
Vi har lavet en standard fortrydelsesformular i Word, der kan hentes her:
Det er selvfølgelig vigtigt, at du læser ovenstående igennem og selvfølgelig erstatter “FIRMANAVN” med eget Firmanavn mm.
De 14 dages fortrydelsesret og 2 års reklamationsret skal du IKKE fjerne – de er obligatoriske.
Vi kan selvfølgelig ikke påtage os noget ansvar for brug af ovenstående handelsbetingelser til Webshop – men ved at ovenstående passer på en “normal” Webshop med “normale” ydelser / produkter.
Guide fra forbrugerombudsmanden
Forbrugerombudsmanden har lavet en god guide, som med stor fordel kan læses, før man åbner sin nye Webshop op: Klik her!
God fornøjelse med ansøgningen!
Lidt om os og hvad vi kan hjælpe med:
Vi laver alt fra Hjemmeside design, WordPress, Logo design og Webshop løsninger.
Vi er designpartner hos både DanDomain, Wannafind, Scannet og SmartWeb, og kan hjælpe med opsætning, design og programmering i disse Webshop platforme.
12 kommentarer
Hej
Jeg kan kun finde link til skabelonen for fortrydelsesformularen
Hej Karin,
Der er ikke link til andre skabeloner. Selve handelsbetingelsen er skrevet direkte i indlægget. Du er altid velkommen til, at ringe til mig, hvis du har spørgsmål.
Har i en tilsvarende skabelon skrevet på engelsk?
Hej Heidi,
Det har vi desværre ikke ….
Jeg har ikke en web shop men har en del kunder fra Kina som kommer og køber direkte hos mig de udvælger selv varene det tager typisk en dagstid så har de køby hvad der svare til enden en 20 fod eller en 40 fods container de har store problemer med at overfør penge via. bankoverførsel de ville betale med kort så mit spørgsmål er når de selv udvælger deres vare i alle tilfælde her er det brugte møbler men jeg skal skrive handelsbetingelser hvad skriver man typisk her ? jeg er helt blank 🙂
Hej Jimmi,
Tak for besken ..
Det kan vi desværre ikke hjælpe med, da vores fokus kun er online salg. Tror du skal have fat i en advokat der kan hjælpe.
Med venlig hilsen
Jens Peder Knudsen
Hej
Jeg kan ikke få lov at åbne jeres fortrydelsesformular. Kan den skaffes på en anden måde? 🙂
Hej Niklas,
Sender den på mail til dig 🙂
Med venlig hilsen
Jens Peder Knudsen
Hej Jens
Jeg har en webshop der udelukkende skal sælge digitale produkter med tilhørende licenser. Hvordan forholder jeg mig til fortrydelsesformularen i den forbindelse og skal den overhovedet være der, når der er tale om digitale produkter?
Hej Thomas,
Jeg må desværre være lidt “forsigtig” med svaret, og henvise til dise her links:
https://www.forbrugerombudsmanden.dk/hvad-gaelder/markedsfoeringsloven/webshopguide/kundens-fortrydelsesret/
https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/e-handel/fortrydelsesret-og-klager/
Håber de kan bruges …
Med venlig hilsen
Jens Peder Knudsen
Genialt. Hermed downloadet og anvendt! 🙂
Bare super godt 🙂