Konverteringsoptimering er at få mere ud af de besøgende dit Website allerede har! Har man f.eks en Webshop – er det, at få flere af dine besøgende, til at afslutte med et køb.
En god metode til, at lave konverteringsoptimering på sin Webshop eller hjemmeside er A/B splittest. A/B splittest er en simpel – men meget effektiv metode, til at få klarlagt hvad der virker og hvad der ikke virker.
I sin enkelthed sender man 50% af sine besøgende hen til variation A og 50% af sine besøgende hen til variation B. Variation A er det eksisterende element og variation B er den ændring, man vil teste på.
Man måler så løbende, hvor mange af de besøgende fra henholdsvis side A og side B, der konverterer – altså enten laver et køb, tilmelder sig nyhedsbrev eller hvad man nu har opsat som konverteringsmål.
Denne metode giver et retvisende og ærligt billede af, hvad der virker og hvad der konverterer bedst.
Man kan lave en splittest på næsten alt … nedenunder er et lille udpluk i de ting, man kan splitteste på:
OSV …
Vi bruger et super godt værktøj til styring og udformning af A/B splittest, der hedder Visual Website Optimizer. Det er et program, der koster et lille beløb pr. måned, er nemt at bruge og installere på sin Webshop eller hjemmeside.